Google CSS, proč a jak začít?

Pokud vás již zastihla reklama některého z CSS partnerů, tak určitě víte, že hlavním benefitem je úspora až 20 % na CPC. U našich klientů testujeme CSS partnery již více než 2 měsíce. Ve článku najdete shrnutí našich zkušeností.

Google Ads 11. 03. 2020 Délka čtení: 11 minut

Jak vznikli Google CSS partneři?

Podívejme se do minulosti. V červenci 2017 udělila Evropská komise společnosti Google pokutu 2,42 miliardy euro za zneužívání dominantního postavení svého internetového vyhledávače tím, že poskytovala jinému produktu Google, svému srovnávači prodejních nabídek (Google Shopping), nezákonnou výhodu. Více informací o pokutě najdete zde. Na základě tohoto rozhodnutí posléze vznikla dohoda, že Google poskytne ostatním porovnávačům zboží výhodu 20 % oproti své službě (Google Shopping).

Jaký je princip fungování CSS partnerů?

Pro využítí kampaní v Google Shopping musíte využívat služeb CSS partnera. Standardně je vaším CSS partnerem společnost Google. Seznam ostatních certifikovaných partnerů najdete na stránce Comparison Shopping Partners.

https://comparisonshoppingpartners.withgoogle.com/find_a_partner/

Každý CSS partner posléze do aukce vstupuje ze svoji nabídnutou částkou za proklik. Pokud dojde k prokliku na vaši nabídku přes CSS partnera, ušetříte až 20 % z nabídnuté CPC.

Jak poznám, že je využit CSS partner?

Jediná viditelná změna je, že v seznamu produktů není uvedeno "Z webu Google", ale například "Z webu ProdutHero" nebo "Z webu Semtail".

V jakých zemích je možné využít CSS partnera?

Inzerce je možná v následujících zemích: Belgii, Česku, Dánsku, Finsku, Francii, Irsku, Itálii, Maďarsku, Německu, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Portugalsku, Rakousku, Rumunsku, Řecku, Slovensku, Spojeném království, Španělsku, Švédsku a Švýcarsku.

Jak přejít ke Google CSS partnerovi?

Přechod samotný je poměrně jednoduchý. Na základě žádosti od CSS partnera je potřeba potvrdit emailem požadavek na převod do CSS sítě. Toto potvrzení by mělo být odesláno z emailu administrátora současného Merchants účtu. Pokud je současný účet součástí MCA (multi-client account) tak dojde k jeho vyjmutí. V tomto případě doporučujeme před převodem k CSS partnerovi překontrolovat oprávnění přímo na úrovni účtu, který se z MCA vyjímá. Posléze vznikne nové Merchants centrum, do kterého se přenesou všechna nastavení původního účtu.

Pro koho je přechod k CSS partnerovi vhodný?

Je vhodné brát v potaz zejména vaši měsíční útratu přes Google Nákupy. Služby CSS partnerů nejsou zdarma, platí se měsíční poplatky. Proto doporučujeme aby vaše útrata byla minimálně okolo 15 000 Kč/měsíc. Samozřejmě, čím větší útrata, tím větší úspora.

Naše zkušenosti s CSS partnery?

Zpočátku jsme testovali zejména CSS partnera Semtail. Výsledky se v podobě úspory na CPC dostavily velmi rychle. U tří klientů došlo v testovacím období k průměrnému snížení nákladů o 13 % (YoY), ke zvýšení počtu zobrazení a hlavně ke zvýšení hodnoty konverzí. Rozhodli jsme se testovat dále a oslovili jsme CSS partnera ProductHero. Zde jsme objevili bonus, do kterého jsme se zamilovali. Jedná se o ProductHero Optimizer.

Tato služba vám velmi efektivně pomůže s optimalizací produktových názvů. Po napojení vašich Merchant Center vám Optimizer analyzuje názvy produktů a rozdělí je dle délky na příliš krátké, průměrné a excelentní.

Co dále? Jdeme optimalizovat titulky. Optimizer vám dle Product type daného produktu nabídne doplnění o jeho jednotlivé úrovně. To ale není to hlavní, na základě současného názvu vám Optimizer nabídne také analýzu dalších vyhledávacích dotazů, které můžete do názvu produktu doplnit.

Pak již jen zbývá napojit do nového Merchant Centra doplňkový feed, který vám bude názvy produktů nahrávat.

Prezentace z PPC OFFLINE - Martin Zítek - CSS = strašák nebo příležitost

Chcete i vy začít využívat Google CSS partnery pro kampaně v Google nákupech? Kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme jak s přechodem k CSS partnerovi, tak následnou optimalizací kampaní.