V prvé řadě je potřeba vědět, co to Google nákupy jsou, jaké mají hlavní výhody, či co je potřeba nastavit pro jejich maximální výkon. Zdali si v tomhle tématu nejste úplně jistí, přečtěte si článek GOOGLE NÁKUPY OD A po Z.
Když už víte o Google nákupech vše, co je třeba, pojďme se pod lupou podívat na ty slovenské.
Co potřebujete ke Shoppingu na Slovensku spuštění?
- XML feed pro Slovensko
- Merchant centrum – ověření vlastnictví, propojení s Google ads.
- Google Ads
XML feed pro Google nákupy
Stejně tak, jako vám bez hnojení nevyrostou ta nejlepší rajčata, tak bez kvalitního XML feedu nedostanete z Google nákupů maximum. Co všechno by měl feed obsahovat a jak vypadat?
- Inzerujete na Slovensku, tak je samozřejmě nutné mít feed a samotný obsah e-shopu ve slovenštině (title, ceny v EUR apod.)
- Doplněné Google Product category pro Slovensko
- Čím víc elementů v XML feedu (jako například dostupnost, brand, ean, img link a další), tím líp. Jsou základ, viz: https://support.google.com/merchants/answer/7052112?hl=en
Merchant centrum
Pokud inzerujete pouze na Slovensku a Merchant centrum založené nemáte, vytvořte ho nejlépe na stejný e-mail, na který máte (či budete zakládat) Google Ads a Google Analytics – usnadní to následné vzájemné propojování účtů.
Zdali již Merchant centrum založené máte, nejlepší řešení bude požádat pomocí tohoto formuláře: Požadavek na účet více klientů o tzv. MCA účet, ve kterém můžete mít pod jedním e-mailem více e-shopů (je nutné mít pro CZ a SK různé účty kvůli nastavení země, přiřazeného webu, dopravy – tu lze posílat také v XML feedu).
V neposlední řadě nezapomeňte na ověření vlastnictví webu a propojení Merchant centra s Google Ads účtem, což jsou nedílné součásti nastavení.
Google Ads
Místo, kde se nastavuje samotná kampaň, na jejímž základě se Nákupy Google spustí. Také se zde řídí rozpočet, biddovací strategie, lokace, kde se nákupy zobrazují, bidding na úrovni zařízení apod.
Pokud inzerujete v Česku i na Slovensku, doporučujeme mít dva různé Google Ads účty, tedy pro každý trh zvlášť. Je to z toho důvodu, že Google bude čím dál více přebírat optimalizaci kampaní a automatizovat ji pomocí strojového učení, a tak není dobré zkreslovat data rozdílným nákupním chováním uživatelů z jiných zemí v jednom účtu. Mimo jiné budete mít o účtech také větší přehled.
Vytvoření kampaně pro Google nákupy
Vytvoření kampaně typu Nákupy Google není složité. Pomocí návodu je v základním nastavení zvládne spustit prakticky každý. Určitě ale sami tušíte, že základní nastavení není ideální. Jak tedy na to?
Pro začátek doporučujeme začít se strukturou kampaní podle Bloomartyho (viz.. prezentace) klidně i jen s dvojúrovňovým, tedy že 1. kampaň bude zachytávat brandové výrazy (pokud uživatel vyhledá cokoliv, co obsahuje spojení se značkami, které inzerujete) s nižší prioritou a vyšší eCPC a 2. kampaň, kam budou padat ostatní – obecné výrazy, kde budete mít vyšší prioritu a nižší eCPC (vylepšenou cenu za proklik).
Jakmile nasbíráte dostatek konverzí, můžete zkusit přejit na strategii CPA či ROAS. Ale určitě nedoporučujeme začínat s Chytrou kampaní, kterou vám Google rád nabídne, pokud máte na účtu dostatek konverzí. Zatím není jasné, jak budou uživatelé na Slovensku na kampaň tohoto typu reagovat, proto bude lepší mít ze začátku vše pevně ve svých rukách.
Tipy na závěr:
- Co funguje v Česku, nemusí fungovat na Slovensku
- Vytvořte samostatný Google Ads účet pro Slovensko / případně pro Česko
- XML feed a web ve slovenštině
- Vytunit XML feed – Google product category, ať je ve slovenštině (tittle a des.), ceny
- Začněte s eCPC., až posléze přecházejte na CPA nebo ROAS
- Opravdu PRAVIDELNĚ sledujte výkonnost a na jaké vyhledávací dotazy se reklamy zobrazují